naar Alfa Romeo NL
 

  HISTORIE
  REGLEMENT
  NIEUWS
  LEDENLIJST
  MESSAGE BOARD
  CLUBLEDEN inloggen
 
  MEETINGS
 
  BROCHURE
  FOTO-VIDEO
  IN DE MEDIA
 
  JAAP'S COLUMN
  MERCHANDISING
  ONTSPANNING
 
  AANKOOP TIPS
  LID WORDEN
 
  CONTACT
  GASTENBOEK
  LINKS

naar algemeen gedeelte

 

Jaap's column
 

Overpeinzing

 
 

Zo aan het eind van het jaar val ik bij tijd en wijle ten prooi aan filosofische, zo niet weemoedige mijmeringen. Iedereen heeft dat in meer of mindere mate, of kent op zijn minst iemand die dat ook heeft. Je wil tenslotte de balans opmaken van het afgelopen jaar nietwaar? Wat ging goed, wat kan beter, waar ben ik tevreden over, wat is de meest memorabele ervaring, in positieve, dan wel negatieve zin, dat soort dingen. Laat ik mij beperken tot enkele positieve ervaringen in clubverband. Voor mij is een van de positieve zaken dat de groei er flink in zit. Enkele van de meest memorabele momenten in mijn clubbestaan zijn: Viva Italia in Assen, met gelegenheid tot circuitverkenning, een activiteit waarvan slechts door enkele leden gebruik werd gemaakt. (Het was fantàstisch, volgend jaar moeten we gewoon met z’n allen het circuit op, gewoon rustig aan, niks geen gekkigheid) Ook staat in mijn geheugen gegrift de clubmeeting van afgelopen september. (Ik verdenk Willem er nog steeds van dat hij dat mooie weer óók heeft geregeld…) Het begint steeds meer een vriendenkluppie te worden met als bindmiddel: de 166. Van een aantal leden is de 166 niet de enige Alfa, zij kiezen er dan voor om met een andere Alfa dan de 166 te komen. Zo waren er op de laatste clubmeeting o.a. een Brera, een 156 GTA en een 147 GTA te bewonderen. Vorig jaar zag ik op de paddockstand van onze club zelfs een SZ staan! Geeft niks. Kan allemaal.

Maar als je terugblikt, moet je ook vooruit kijken. En dan kom ik al gauw op de nieuwjaarsreceptie, die dit jaar in Soesterberg plaatsvindt. In het vliegtuigmuseum. En als ik dan toch aan het filosoferen ben: het feit dat boten varen en auto’s rijden is slechts zelden onderwerp van discussie, maar dat een vliegtuig ter grootte van –laat ik zeggen­een klein flatgebouw zomaar in de lucht blijft is dat wel. Wellicht is dat de reden dat wanneer een auto niet rijdt, terwijl deze dat wel zou moeten, klein leed veroorzaakt, en een vliegtuig groot leed, als het niet in de lucht wil blijven, terwijl dat voor de inzittenden uit oogpunt van levensverwachting wel wenselijk is. Misschien is de locatie daarom wel zo goed gekozen: de weinig voor de hand liggende combinatie. Echter, als ik denk aan bijvoorbeeld een F16, een toestel dat in de hangar al snelheid uitstraalt, en een 166 die in stilstand eveneens dezelfde uitstraling heeft, dan is opeens de combinatie zo gek nog niet… Ik wens iedereen een snel 2008 toe. Tenslotte hoef je daar met een 166 niet eens voor te rijden….